Car

Precis innan jag åkte till USA i höstas så la min bil av. Eller allting fungerade som vanlig på den men det gick inte att lägga i backen. Eftersom att den inte direkt är av det nyaste slaget (95:a med 26 000 mil) så kändes det inte lönt att försöka serva eftersom det troligen är växellådan som har havererat och en ny kostar skjortan så sedan jag kom tillbaka har jag sökt febrilt efter som ny bil. Och i måndags dök den äntligen upp på blocket! En stallbroder till den gamla och dessutom röd. En Saab 9-3:a 2.0T 2002 polar edition. Har gått 16 000 mil och jag är såååå nöjd än så länge! Passar mig som handen i handsken och går som en klocka de få turer som jag tagit med den. Enda negativa är att den saknar dragkrok men det tror jag att jag överlever ändå. Här är en bild på nya pärlan!

Stable

Har spenderat dagen i stallet med att sitta på hästryggen för första gången på 5 månader, underbart! Solen har varit framme och det har varit lite varmare idag än de första dagarna tillbaka i Sverige. Sedan har jag även myst med en liten tjej vid namn Vera. Socialare tjej får man leta efter! Så himla söt!

Baby

Efter jobbet igår igår tog jag pendeln en station längre än vanligt, nämligen till vikingstad där Lotta plockade upp mig för att jag äntligen igen, efter 5 månaders frånvaro, skulle få känna på lite hästlukt och päls igen! Träffade denna lilla dam och blev mer än förtjust!

Train

Har blivit pendlade och sitter på pendeln till Norrköping för min första dag på Skatteverket. Roligt, spännande och nervöst! Somnade vid 21 igår och vaknade upp vid 4 imorse men kunde bara vända mig om och sova till kl 07.30 när klockan ringde, har jag tur slipper jag den värsta jetlagen nu!

Landed

Sitter nu på tåget mot linkan, känns sjukt konstigt men jag längtar som bara den efter min lägenhet och mina fina vänner :) inte sovit på 22 timmar så blir en tidig kväll för imorgon börjar jag min tjänst på Skatteverket som folkbolföringshandläggare!

Soluppgång över Grönland!

Leaving

Lämnar USA bakom mig och ser fram emot (?) ca 24 h resande hem. Wish me luck!

Last day

Sista dagen i USA. Både tråkigt, roligt, ledsamt, glädjande och ja de mesta känslorna går genom kroppen just nu!

Universal studios

Gårdagen spenderade vi i filmens värld och idag ska vi hyra cyklar och cykla till Malibu, inget att klaga på här inte!

Beach

Prognosen säger 31 grader och strålande sol, vi beger oss de 100 meter som vi har ner till stranden!

Grades

Betygsrapporten från min termin vid Willamette är färdig och ser ut som följer. Kan inte klaga på mkt här inte. Betygsskala går från A-F där jag som internationell student behöver ett C för att vara godkänd i kursen och A motsvarar 90% eller högre poäng på alla examinationer och tentor. Nöjd tjej! (NC innebär att jag inte får några poäng för kursen eftersom jag redan uppfyllt kravet för heltidsstudier med 3 credits)

Cali

Har inte hunnit med att se alt för mkt av LA ännu men det jag har sett ar inte gjort mig besviken! Vi bor i princip på Venice beach och har endast sett området omkring här, ett av de coolaste ställena jag har sett!

Desert

Klockan är 6.40 på morgonen och vi har precis klivit på en buss som ska ta oss mitt ut i öknen till Grand Canyon, taggad tjej!

Dinner view

Drinkar, middag, värme och denna utsikt. Jag klagar inte!

Las Vegas

På plats i Vegas, sjukaste stället jag besökt hittills i mitt liv. Galet! Imorgon åker vi till Grand Canyon, sjukt spännande!

Water

Här kommer lite bilder från forsränningen! Galet roligt, något ni måste prova om ni får chansen!

movingawayfromhome

På plats i Linköping där jag lever det glamorösa studentlivet under 5 års tid innan jag blir utexaminerad som affärsjurist! Spenderar just nu 5 månader på universitetet i Salem, Portland i USA och studerar ekonomi!